دبیرستان دکتر هشترودی - منطقه یک (تهران) ****
مدرسه ی سالم - مدرسه ی ناسالم
"دکتر خادمی "مدیر دبیرستان دکترهشترودیمدرسه ی سالم و مدرسه ی ناسالم
درمدرسه ی سالم فکرها برای اندیشیدن است.
درمدرسه ی ناسالم فکرکردن عملا تعطیل است.
درمدرسه ی سالم ملاک کرامت بخشیدن به انسان است.
درمدرسه ی ناسالم ملاک درصد قبولی وکسب نمره است.
درمدرسه ی سالم هدف برای همه روشن است .
درمدرسه ی ناسالم هدف گمشده است.
درمدرسه ی سالم همه ازامکانات موجود به نحواحسن استفاده می کنند.
درمدرسه ی ناسالم همه ازنبودامکانات ناله می کنند.
درمدرسه ی سالم یادگیری یعنی نشاط وخنده.
درمدرسه ی ناسالم یادگیری یعنی رنج واشک.
درمدسه ی سالم چشم انداز درازمدت حاکم است.
درمدرسه ی ناسالم افراد به گذراندن امروز فکرمی کنند.
درمدرسه ی سالم دانش آموزان با هم همکاری می کنند.
درمدرسه ی ناسالم دانش آموزان باهم رقابت می کنند.
مدرسه ی سالم فرایندگرا و نتیجه گراست.
مدرسه ی ناسالم مدگراست.
مدرسه ی سالم دنیاوآخرت دانش آموزراآباد می کند.
مدرسه ی ناسالم نمرات بالاتری به دانش آموز نوید می دهد.
مدرسه ی سالم نوبینی رااشاعه می دهد.
مدرسه ی ناسالم عادت ها را ترویج می دهد.
درمدرسه ی سالم نتیجه یادگیری دانش آموزاست.
درمدرسه ی ناسالم نتیجه کسب مدرک است.
مدرسه ی سالم به دانش آموزمی گوید(نه) می شود.
مدرسه ی ناسالم می گوید نمی شود.
درمدرسه ی سالم این قوانین به چشم می خورد: نظر بده، شک کن، ریسک کن، تصورکن، تغییرکن، بپرس ،فکرکن، خودت را بشناس.
درمدرسه ی ناسالم یک قانون کلی وجوددارد.تکرارکن.
دربالای مدرسه ی سالم نوشته شده است مکان رشد وتوسعه.
دربالای مدرسه ی ناسالم نوشته شده است محل اخذ مدرک.