دبیرستان دکتر هشترودی - منطقه یک تهران

قُلْ هَلْ یَسْتَوی الَّذینَ یَعْلَمُونَ وَاَلَّذینَ لا یَعْلَمُونَ اِنَّما یَتَذَکَّرُ اوُلوااْلاَلبابِ.

دبیرستان دکتر هشترودی - منطقه یک تهران

قُلْ هَلْ یَسْتَوی الَّذینَ یَعْلَمُونَ وَاَلَّذینَ لا یَعْلَمُونَ اِنَّما یَتَذَکَّرُ اوُلوااْلاَلبابِ.

دبیرستان دکتر هشترودی " ( منطقه یک تهران ) .آدرس : شریعتی ، نرسیده به میدان قدس ، کوچه رفعت ، پلاک 6 تلفن : 22724969 و 22712405
دبیرستان دکتر هشترودی - منطقه یک تهران

دکتر خادمی ( مدیر دبیرستان )

**********************************
خانواده سالم - خانواده ناسالم
**********************************

بسیاری از کسانی که سرپرست یا عضو خانواده ای آشفته و ناسالم هستند، فکر می کنند خانواده ای طبیعی، خوب و کارآمد دارند. به راستی وقتی واژه طبیعی (یا بهنجار و معمولی) به کار برده می شود و برای مثال گفته می شود «خانواده طبیعی»، منظور چیست؟ آیا طبیعی بودن به معنای سالم بودن است؟ اغلب از روی عادت، «طبیعی بودن» برای توصیف وضعیت هایی که عمومیت دارند و همگانی هستند، به کار برده می شود. مثلاً در جامعه ای که خانواده ها از تنبیه بدنی برای کنترل رفتار اعضای خود استفاده می کنند، کتک زدن عملی طبیعی است چرا که در خانواده های آن جامعه، تنبیه بدنی عمومی و همگانی است. همچنین در جوامعی که خانواده ها به دختران خود اجازه تحصیل نمی دهند، بی سواد نگاه داشتن دختران از نظر مردم آن جامعه عملی طبیعی است. اینها خانواده های خود را «خانواده های طبیعی» می انگارند. ولی آیا این نوع از خانواده ها، «خانواده های سالمی» هستند؟

ادامه مقاله را در بخش " مقالات " بخوانید

بایگانی

دبیرستان دکتر هشترودی - منطقه یک (تهران) ****

يكشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۱ ب.ظ

مدرسه ی سالم  -  مدرسه ی  ناسالم


"دکتر خادمی "مدیر دبیرستان دکترهشترودیمدرسه ی سالم و مدرسه ی  ناسالم

 

درمدرسه ی سالم فکرها برای اندیشیدن است.

درمدرسه ی ناسالم  فکرکردن عملا تعطیل است.

درمدرسه ی سالم ملاک کرامت بخشیدن به انسان است.

درمدرسه ی ناسالم ملاک درصد قبولی وکسب نمره است.

درمدرسه  ی سالم هدف برای همه روشن است .

درمدرسه  ی ناسالم هدف گمشده است.

درمدرسه ی سالم همه ازامکانات موجود به نحواحسن استفاده می کنند.

درمدرسه ی ناسالم همه ازنبودامکانات ناله می کنند.

درمدرسه ی سالم یادگیری یعنی نشاط وخنده.

درمدرسه ی ناسالم یادگیری یعنی رنج واشک.

درمدسه ی سالم چشم انداز درازمدت حاکم است.

درمدرسه ی ناسالم افراد به گذراندن امروز فکرمی کنند.

درمدرسه ی سالم دانش آموزان با هم همکاری می کنند.

درمدرسه ی ناسالم دانش آموزان باهم رقابت می کنند.

مدرسه ی سالم  فرایندگرا  و نتیجه گراست.

مدرسه ی ناسالم مدگراست.

مدرسه ی سالم دنیاوآخرت دانش آموزراآباد می کند.

مدرسه ی ناسالم نمرات بالاتری به دانش آموز نوید می دهد.

مدرسه ی سالم نوبینی رااشاعه می دهد.

مدرسه ی ناسالم عادت ها را ترویج می دهد.

درمدرسه ی سالم نتیجه یادگیری دانش آموزاست.

درمدرسه ی ناسالم نتیجه کسب مدرک است.

مدرسه ی سالم به دانش آموزمی گوید(نه) می شود.

مدرسه ی ناسالم می گوید نمی شود.

درمدرسه ی سالم این قوانین به چشم می خورد: نظر بده، شک کن، ریسک کن، تصورکن، تغییرکن، بپرس ،فکرکن، خودت را بشناس.

درمدرسه ی ناسالم یک قانون کلی وجوددارد.تکرارکن.

دربالای مدرسه  ی سالم نوشته شده است مکان رشد وتوسعه.

دربالای مدرسه  ی ناسالم نوشته شده است محل اخذ مدرک.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۸
گروه تحریریه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی